REGULAMIN KONKURSU
ARISS- Amatorskie Radio na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej ISS.
1. ZASADY OGÓLNE
· Organizatorem konkursu są trzy szkoły
- GIMNAZJUM PUBLICZNE W BUCZKU: ul.Szkolna 3, 98-113 Buczek
- ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH W ZELOWIE: ul. Kilińskiego 40, 97-425 Zelów
- I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W ŁASKU: ul. Mickiewcza 1, 98-100 Łask
oraz SEKCJA ŁĄCZNOŚCI TOWARZYSTWA SPORTU I REKREACJI „JUPITER” przy Elektrowni Bełchatów.
Konkurs adresowany jest do uczniów wyżej wymienionych trzech szkół oraz uczących się dzieci członków Sekcji Łączności Towarzystwa Sportu i Rekreacji „Jupiter” przy Elektrowni Bełchatów.
· Termin dostarczenia prac - 27.10.2017r. (piątek do godziny 10:00)
· Sposób dostarczania prac konkursowych – na adres e-mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
· Dostarczenie pracy na konkurs oznacza akceptację warunków podanych w zamieszczonym regulaminie.
2. CELE KONKURSU
· Zaprojektowanie logo związanego z bezpośrednią łącznością radiową w ramach projektu ARISS realizowanego wspólnie przez trzy szkoły oraz krótkofalowców.
· Rozbudzenie zainteresowań uczniów tematyką astronomii, astrofizyki i krótkofalarstwa.
· Kształtowanie zdolności plastycznych i informatycznych.
· Zaangażowanie młodzieży w działalność twórczą oraz poznania zasad organizowania wydarzeń popularno-naukowych.
3. WARUNKI KONKURSU
· Logo może zawierać: nazwy lub skróty organizatorów konkursu, nazwę ARISS oraz dowolny element powiązany z astronomią, krótkofalarstwem bądź sztucznymi satelitami. Tematyka logo powinna ogólnie nawiązywać do charakteru łączności ARISS i jej bezpośrednią łącznością radiową Ziemia(szkoła) – ISS.
· Wskazane jest, aby stylistyka graficzna logo nawiązywała do znaków graficznych używanych w astronautyce (np. misji kosmicznych, projektów kosmicznych etc.).
· Logo powinno być wykonane tak, aby można umieścić je: na banerach, koszulkach i innych elementach. Powinno zawierać możliwie mało kolorów, bez cieniowania i przechodzenia barwy w barwę (bez gradientów).
· Technika prac – logo wykonane w wersji elektronicznej z wykorzystaniem programów graficznych, pliki w ogólnych formatach graficznych (najlepiej wektorowych) np: gif,bmp, jpg, png, cdr.
· Kształt logo dowolny.
· Rozmiar logo musi korelować z czytelnością i przejrzystością.
· Praca może być opracowaniem indywidualnym lub zespołowym (dwuosobowym), lecz każdy uczestnik/zespół konkursu może złożyć tylko jeden projekt logo.
· Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do przetwarzania i wykorzystania publicznego prac konkursowych.
· Wybrany projekt przechodzi na własność Organizatora, a w przypadku pozostałych prac, Organizator zastrzega sobie prawo do opublikowania nadesłanych projektów oraz imienia, nazwiska, nazwy szkoły lub znaku krótkofalarskiego rodzica (w przypadku dzieci członków Sekcji Łączności TSiR „JUPITER”).
· Projekt należy przesłać na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.: i powinno zawierać propozycję graficzną logo (pliki mogą być dołączone w kilku formatach), dane osobowe autora/autorów (imię i nazwisko), nazwa szkoły lub znak krótkofalarski rodzica, telefon kontaktowy.
4. KOMISJA KONKURSOWAprzy ocenie pracy weźmie pod uwagę:
1. Zbieżność z tematem konkursu.
2. Estetykę i trud włożony w wykonanie pracy konkursowej.
3. Pomysłowość i oryginalność.
4. Prace, które dotrą po terminie, nie wezmą udziału w konkursie.
5. Prace oceniać będzie jury złożone z 2 przedstawicieli z każdej ze szkół i Sekcji Łączności.
6. Ponieważ zwycięża tylko jeden projekt, Komisja zastrzega sobie prawo do wyróżnienia wybranych prac.
5. TERMINARZ
· Termin dostarczania prac mija 27.10.2017r. (piątek do godziny 10:00.)
· Wyniki konkursu zostaną podane na stronie internetowej każdej ze szkół oraz stronie i fanpage’u projektu ARISS do 06.11.2017r.
· Uczestnicy konkursu o wynikach zostaną powiadomieni przez organizatora konkursu telefonicznie i mailowo.
· UROCZYSTE WRĘCZENIE NAGRÓD odbędzie podczas łączności radiowej z Międzynarodową Stacją Kosmiczną ISS, która odbędzie w Gimnazjum Publicznym w Buczku ( luty – czerwiec 2018 r.).
W KONKURSIE PRZEWIDZIANE SĄ ATRAKCYJNE NAGRODY !!!
Autor/autorzy zwycięskiego oraz wyróżnionych projektów, mogą liczyć na dodatkowe przywileje, w tym na dołączenie do zespołu organizującego „ARISS – Buczek-Zelów-Łask”.